Bij (specialistische) individuele begeleiding onderzoeken we hoe jij zo goed mogelijk geholpen kan worden met jouw hulpvraag. Als je dat fijn vindt, betrekken we ook jouw netwerk.
We maken gebruik van jouw individuele krachten en positieve eigenschappen. We streven ernaar om samen jouw hulpvraag op te lossen. Als dit niet haalbaar is helpen we je om een manier te vinden om zo goed mogelijk te leren omgaan met jouw uitdaging.
We zoeken naar een manier waarop je zo min mogelijk hinder ondervindt en zo zelfstandig mogelijk, met zo min mogelijk hulp, kan functioneren. Wat je hulpvraag ook is.
Bij jeugdigen wordt de vraag van de jeugdige altijd in de context van het gezinssysteem bekeken. Samen met alle betrokkenen maken we een zorgplan, waarin we afspreken hoe we gezamenlijk gaan bijdragen aan het doel.
Digitale begeleiding is begeleiding op afstand door middel van (beeld)bellen. Dit doen onze begeleiders via MS Teams, of telefonisch. De techniek is simpel, kennis en ervaring is niet nodig.
Digitale begeleiding is van grote meerwaarde bij hulpvragen waar veelvuldig kort contact nodig is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de controle van de persoonlijke hygiëne (“ben je al aangekleed?”), controle van taken (“zat er post in de brievenbus vandaag?”) of opvolging van persoonlijke afspraken (“Ik zag dat je jouw 3 talenten gemaild hebt, ik heb een nieuwe opdracht voor je”).
Digitale begeleiding biedt ook uitkomst op momenten dat contact met andere betrokkenen nodig is, bijvoorbeeld een leerkracht of behandelaar. Via digitaal contact houden we de lijnen kort.
Digitale begeleiding is een vast onderdeel van onze werkwijze. In het zorgplan maken we afspraken over de inzet van digitale begeleiding. Digitale begeleiding kan als aparte dienst ingezet worden (bijvoorbeeld bij ouderbegeleiding), maar wordt ook ingezet naast fysieke individuele begeleiding.